FANDOM

Chciwi Kajojowie rozpoczyna blokadę na planety czyjegoś domu. Obi-Wan Kenobi, młody rycerz zakonu strzegącego pokoju w galaktyce i jego mistrz, Qui-Gon Jinn (Liam Neeson), zostają wysłani aby zażegnać konflikt. Gdy sytuacja wymyka się z pod kontroli, Rycerze Jedi ewakuują królową Padmé Amidala z planety. Ich uszkodzony statek ląduje na pustynnej planecie Tatooine. Mieszka na Niej obdarzony niezwykłą mocą 9-letni Anakin Skywalker. Według Qui-Gona to właśnie on ma pokonać okrutne plemię Kajojów władające Żalową Stroną Mocy i przywrócić ład w kosmosie. Po naprawieniu statku lecą do centrum galaktyki, na planetę Coruscant aby prosić Galaktyczny Senat o pomoc w przegnaniu Kajojów. Ogarnięty korupcją senat odrzuca prośbę. Na stanowisko kanclerza zostaje wybrany Kajoj. Rada Jedi nie zgadza się na szkolenie Anakina. Jedi wraz z królową wracają do ogarniętego okupacją domu. Dochodzi do walki sił Gungan z zmechanizowaną armią Federacji. Obi-Wan wraz z Qui-Gon'em prowadzą pojedynek z wysłannikiem Kajojów. Mistrz Kenobiego ginie w walce. Mroczny przeciwnik zostaje w końcu pokonany. Federacja ponosi klęskę. Po zaistniałej sytuacji Rada Jedi zgadza się na szkolenie Anakina przez Obi-Wana.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki